2011年4月14日 星期四

[音樂] Jazmine Sullivan - Bust Your Windows




最近經常聽[step.up.3-舞力全開3]的音樂專輯,而後就深深的被這一首歌曲的曲風與充滿靈魂的歌聲所吸引,所以經過幾次的聆聽之後。就決定把這首歌曲分享在我的博客上面。

假如想要了解他的背景的話,其實網路上有提供很多空間,所以我單純是喜歡這首歌曲與MV連結歌詞所表現出來的感覺。

只要看過歌詞的話,感情接受背叛的那種心態與怨恨,充滿在字句中。而且非常貼切,尤其又是以黑人那種深厚靈魂嗓音來演唱,歌聲充滿那種報復怨恨的情感流露。

而影片[step.up.3-舞力全開3]之中的影片片段,[Broken Tango-殘破的探戈]就是以這一首歌曲來當成背景音樂。而男女主角也是從這裡開始在感情上面出現了[背叛的火花]

所以!!基本上聆聽就好,假如太過沉靜在歌詞當中可就不太好啦^^畢竟聽歌麻,就是要耳朵接受美妙歌聲,心情享受當下。


[歌詞內容]


I bust the windows out your car
我砸了你的車窗
And no it didn't mend my broken heart
但我的心卻沒辦法痊癒
I'll probably always have these ugly scars
我大概永遠擁有這醜陋的傷疤
But right now I don't care about that part
但現在我不在乎這些

I bust the windows out your car
我砸了你的車窗
After I saw you laying next to her
當我撞見你跟她上床
I didn't wanna but I took my turn
我不想這麼做但我轉身就走
I'm glad I did it cause you had to learn...
我很高興這樣教訓你一頓

I must admit it helped a little bit
我必須承認這麼做沒什麼效果
To think of how you'd feel when you saw it
想像當你看到時會有什麼感覺
I didn't know that I had that much strength
我不知道還有沒有勇氣
But I'm glad you see what happens when...
但我很高興當你看到時的那可笑表情

You see can't just play with people's feelings
你知道亂玩弄別人感情的下場了吧
Tell them you love them and don't mean it
告訴他們你愛他們 其實那什麼也不是
You'll probably say that it was juvenile
你大概只會說:「那只是不成熟的表現。」
But I think that I deserve to smile
我想我該看開了

I bust the windows out your car
我砸了你的車窗
You know I did it cause I left my mark
我把證據留下來讓你知道是我做的
Wrote my initials with the crowbar
把我的名寫在了鐵棒上
And then I drove off into the dark
跑離人群躲在角落裡

I bust the windows out your car
我砸了你的車窗
You should feel lucky that that's all I did
遇到我這樣的女孩你該感到幸運了
After five whole years of this bullshit
在一起的這五年全都是屁
Gave you all of me and you played with it
我把全部都給你了   你竟然只是玩玩而已

But it don't comfort to my broken heart
不管怎麼做都沒辦法安慰這顆破碎的心
You could never feel how I felt that day
如果哪天我離開 你也不會有什麼感覺吧?
Until it happens baby you don't know pain
直到那天來臨你也不知道什麼叫痛吧?

Yeah I did it
是我做的
You should know it
你應該知道
I ain't sorry
我不覺得對不起你
You deserved it
這是你應得的

After what you did to me
在你對不起我之前
You deserved it
這是你應得的
I ain't sorry
我不覺得對不起你

You broke my heart
你傷了我的心
So I broke your car
所以我打壞你的車
You caused me pain
你讓我傷心
So I did the same
所以我以牙還牙

Even though all that you did to me was much worse
儘管你對我的所做得有多過分
I had to do something to make you hurt
我也該做一些可以傷害你的事
But why am I still crying?
可是我為什麼一直哭?
Why am I the one whose still crying?
為什麼我一直為那個人哭?

You really hurt me baby
你已經重重的傷了我的心

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...