2012年3月14日 星期三

[音樂]Alexi Murdoch - All My Days


Alexi Murdoch原籍蘇格蘭,在唱了多年的英式民謠之后,于90年代末期移居洛杉磯,開始受到Indie和Lo-Fi等音樂元素的影響。

由于不愿破壞自己特有的曲風,他最初只是在小型的音樂聚會上演唱。直到2003年九月,他的演出通過洛杉磯一家電臺播出,他那溫柔、遲疑的嗓音和輕描淡寫般的吉他在聽眾中造成了巨大的反響。2004年,他在Sundance電影節上演唱Orange Sky,令在場觀眾潸然淚下。

這張《Time Without Consequence》是他錄制的第一張大碟,之前僅有過一張EP,名字也很直率:《Four Songs》,而這首『ALL MY DAYS』收錄在創作型歌手『Alexi Murdoch』於2009-10-21發行的《Time Without Consequence》這張專輯裡面。並在2011-10-07台灣上映的【鋼鐵擂台】中當作影片開頭的片頭曲。而我就是在觀賞電影時感受到這有點鄉村悠閒輕快的曲風,才因此迷上了這首歌曲。

再找MV的的時候很針扎的是我選擇了兩部,第一部是他現場演奏的影片,第二部就是上面分享的這個影片,本想原汁原味的挑選出那種歌手演奏時情感流露畫面,但我看了歌詞....想了想,還是選擇了這個充滿"時間流動"的影片。或許大家看了歌詞之後就會明白我的感受^^

《歌詞內容》

Well, I have been searching all of my days. All of my days.
我花了所有的時間
Many a road, you know. I've been walking on. All of my days.
始終努力不懈的嘗試著
And I've been trying to find. What's been in my mind.
試圖找到自己到底想要什麼
As the days keep turning into night.
而日子就這樣過去了

Well, I have been quietly standing in the shade. All of my days.
我靜靜地站在樹蔭下
Watch the sky breaking on the promise that we made. All of this rain.
眼睜睜看著這場大雨劃破我們過去所作的承諾
And I've been trying to find. What's been in my mind.
一直試圖找到自己到底想要什麼
As the days keep turning into night.
而日子依然就這樣過去

Well, many a night I found myself with no friends standing near. All of my days.
寂寞的夜裡身邊總是沒有朋友
I cried aloud. I shook my hands. What am I doing here? All of these days.
我使勁揮著手放聲大叫,真不知道自己這些日子到底在幹嘛?
For I look around me. And my eyes confound me. And it's just too bright.
仔細望著這個絢麗的世界卻愈來愈感到迷惑
As the days keep turning into night.
而日子依然就這樣無情的過去了

Now I see clearly. It's you I'm looking for. All of my days.
直到現在我確信,我日夜追尋的就是你
Soon I'll smile. I know I'll feel this loneliness no more. All of my days.
我終將學會微笑,因為我知道自己不再孤獨
For I look around me. And it seems He found me. And it's coming into sight.
幸福已填滿了我的生活
As the days keep turning into night. As the days keep turning into night.
日子依然這樣過去
And even breathing feels all right. Yes, even breathing feels all right.
只是一切都變得美好
Now even breathing feels all right. It's even breathing. Feels all right.
一切真的都變得美好了

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...