2011年5月3日 星期二

[音樂] Justin Bieber - Pray



 Justin Bieber 小賈斯汀的新單曲 Pray 祈禱,在歌詞上有著特別的意義存在,在目前的這個時代內。

MV上,充滿了戰爭後的社會、民眾、士兵、傷患,等等的景象,是我們遠在台灣所不能夠體會到的煎熬情感。

以這首歌來當作對於這些災民、士兵、傷患的鼓勵,真的比政府官員作秀來的有價值。很多事情,真的是我們所無力去面對與解決,在當下?我們能怎麼辦?

Pray 祈禱 這真的是那時候唯一可以進行的工作。
雖然這首歌歌詞簡單,但卻意義深遠


歌詞內容

Ohh Ohh Ohh .. 
and I pray
我祈禱

I just cant sleep tonight. 
今晚我睡不著
Knowing that things ain't right. 
知道事情不對
It's in the papers, it's on the TV, 
不管電視還是報紙
it's everywhere that I go. 
在我所到之處
Children are crying. 
孩子們的哭泣
Soldiers are dying
士兵們的犧牲
Some people don't have a home
許多人沒有一個家

But I know there's sunshine behind that rain
我相信風雨即將過去
I know there's good times behind that pain
我知道苦盡就會甘來
Hey.. can you tell me how I can make a change? 
告訴我怎麼做才會改變

I close my eyes and I can see a better day 
我閉上雙眼希望看見更好的明天
I close my eyes and pray
我閉上雙眼 然後祈禱
I close my eyes and I can see a better day 
我閉上雙眼希望看見更好的明天
I close my eyes and pray
我閉上雙眼 然後祈禱

I lose my appetite, 
我沒有食慾
knowing kids starve tonight. 
知道小孩在捱餓
When I sit up, cause my dinner is still on my plate. 
我坐立難安 看著盤子裡的晚餐
Ooo I got a vision, to make a difference.
我的願望 讓這世界改變
And its starting today.
從今天開始
Cause I know there's sunshine behind that rain 
我相信風雨即將過去
I know there's good times behind that pain 
我知道苦盡就會甘來
Haven't tell me how I can make a change 
告訴我怎麼做才會改變

for the broken-hearted. 
為了心碎的人
I pray for the life not started
為了新的生命而祈禱
I pray for all the ones not breathing.
爲失去生命而祈禱
I pray for all the souls in need.
爲世上靈魂而祈禱
I pray. Can you give em one today? 
我祈禱 今晚可以實現一個願望嗎

I just can't sleep tonight. 
今晚我睡不著
Can someone tell me how to make a change? 
誰能告訴我該如何改變

I pray
我祈禱
I pray 
我祈禱
I close my eyes and pray
我閉上雙眼 然後祈禱
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...