2011年1月18日 星期二

[音樂] Cave In-owl city




這是從我聽了[Owl_City貓頭英城市合唱團Ocean_Eyes 2009]的專輯中的第一首,就喜歡上這首歌曲的旋律,也因此有了我想分享的這首歌的想法,雖然就我自己在網路搜尋,是沒有者首歌曲的官方MV,但是以旋律跟歌詞的感覺來說,找到了這個MV是滿合適的。這算是自從聽了[Fireflies],之後我所喜歡的音樂之一。

MV是2008年03月14日上映的[真愛之吻-Penelope]的影片內容,雖然沒有看過,但是網路上發佈的影片內容,應該是可以滿足大家的好奇心吧!!假如對MV內容有興趣的話可以上網搜尋一下^^

[歌詞內容]

Please take a long hard look through your text book 
請通過你的教科書認真地閱讀吧
Cause I'm history
因為我就在歷史中
When I strap my helmet on I'll be long gone
當我戴上我的頭盔時就已不復存在
Cause I've been dying to leave
因為我已在死亡中離開
Yeah, I'll ride the range and hide all my loose change
是的,我會在騎程中藏起我所有零錢
In my bedroom
在我的臥室中
Cause riding a dirtbike down a turnpike
因為在收費公路騎越野車
Always takes its toll on me
都會一直對我收費

I've had just about enough
我真是受夠了
Of quote, "diamonds in the rough" 
“未雕琢的寶石”的評價
Because my backbone is paper thin
因為我的脊骨已如紙般輕薄
Get me out of this cavern
讓我離開這個洞穴
Or I'll cave in 
不然我就要倒塌了

If the bombs go off
如果引爆原子彈
The sun will still be shining 
太陽依然會閃耀
Because we've heard it said that every mushroom cloud 
因為我們曾聽說每個蘑菇雲過後
Has a silver lining 
會有一線希望
Swallow a drop of gravel and blacktop
燕子在柏油路上扔下一路碎石'
Cause the road tastes like wintergreen
因為這樣就有冬青路的味道
The wind and the rain smell of oil and octane
微風與細雨石油味和辛烷值
Mixed with stale gasoline
混合著陳舊的汽油
I'll soak up the sound trying to sleep on the wet ground
我會吸收聲音並試圖睡在濕地上
I'll get ten minutes give-or-take
我將有十分鐘決定取捨
Cause I just don't foresee myself getting drowsy
因為我不確定自己是否昏昏欲睡
When cold integrity keeps me wide awake
在寒冷中讓我保持完全清醒的時候

Get me out of this cavern
讓我離開這個洞穴
Or I'll cave in 
不然我就要倒塌了

Get me out of this cavern
讓我離開這個洞穴
Or I'll cave in 
不然我就要倒塌了

I'll keep my helmet on just in case my head caves in 
我會繼續戴著我的頭盔以防我繼續下陷
Cause if my thoughts collapse or my framework snaps
因為如果我的思想崩潰或是我的框架對齊
It'll make a mess like you wouldn't believe
它會是個讓你無法相信的爛攤子
Tie my handlebars to the stars so I stay on track 
把我的車把拴在星星上好讓我留在軌道中
And if my intentions stray I'll wrench them away
即使我的思想要流浪時我也能揮手讓它離開
Then I'll take my leave and I won't even look back
這樣我即使離去我也不會回頭

I won't even look back 
我也不會回頭
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...