2011年1月23日 星期日

[音樂] Owl city - The tip of the iceberg




再次分享[Owl city]的音樂,這一首歌曲歌詞很不一樣,特別在寒冷的冬天裡格外的感覺舒服,且在音樂的弦律上也較為簡單輕跳感,是我比較少聽過的,適合在網路上找到的這個MV,因為官方是沒有製作這一首歌曲的MV。而這個MV有結合音樂歌詞很方便閱讀跟聆聽

在寒冷的冬天裡分享給大家^^

[歌詞內容]

Welcome back
別來無恙
Winter once again
冬天再次到來
And put on your warm fuzzy sweater
穿上你的溫暖的、毛茸茸的毛衣
Cuz you'll feel much better when
你會因此倍加愜意..當..

The snowflakes fall
冬天的雪花
Gently to the ground
輕輕柔柔的落到地面上
The temperature drops
看那溫度計上的溫度跌落至零下
And your shivers freeze all the rivers around
你和你周遭的河流一起,不寒而栗
But I keep you warm
可是我仍要溫暖你

If speed's a pro
如果速度允許
Inertia must be a con
慣性一定不復存在
Cuz the cold wind blows at precise rates 
When I've got my ice skates on
當我穿上我的冰刀時,風兒正以一個精確的比例凜冽。

If all the roads
如果所有的道路
Were paved with ice that wouldn't thaw or crack
都被堅實得沒有絲毫裂痕的冰面掩蓋
I could skate from Maine to Nebraska
我就可以從緬因州滑冰到內布拉斯加州
Then on to Alaska and back
然後繼續到阿拉斯加,再回來也沒什麼不了。
Cuz you keep me warm
這只因你保存著我的溫暖

Peer over the edge
在同行的邊緣
Can you see me?
你看得見我麼?
Rivulets flow from your eyes
你的眼睛澄澈得像是可以淌出小溪
Paint runs from your mouth
你的嘴就像是用顏料漆過,
Like a waterfall
像是瀑布傾瀉而出
And your lungs crystalize
還有那你晶瑩澄澈的心

I'll travel the sub-zero tundra
我將前往零度以下的苔原
I'll brave glaciers and frozen lakes
我將勇敢的踏上冰原和凍湖
And that's just the tip of the iceberg
那隻是我們旅程的冰山一角
I'll do whatever it takes
我將傾我一切
To change
去改變,去追尋

Farewell powdery paradise
再會了,碎片構成的天堂
We'd rather skate on the finished ice
我們寧可在厚實的冰上滑行
Fingers failed us before they froze
即使手指在被凍僵前便失去知覺
Frostbite bit down on all our toes
所有的腳趾都個個被寒風撕裂

Snow drifts build up and enfold us
當我們等待這一季的風暴過去時
As we wait out this winter storm
雪慢慢堆積起來,與我們一起擁抱
So we snuggle close in the darkness
我們在黑暗中依偎在一起
And keep each other so warm
保持著彼此的溫暖
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...